Snel aan de slag?
IMG_6014
tandemsprong
roundtexel
Ganalennettenhangenuit
wijnhuisOosterend
Vorige slide
Volgende slide

Hoe vind je een betrouwbaar evenementenbureau?

“Is dit een betrouwbaar evenementenbureau? Geef ik hier niet teveel geld uit? Is dit daadwerkelijk het beste evenementenbureau? Behaal ik hier daadwerkelijk mijn doel mee? Word ik niet opgelicht?”

We kunnen niet meer zonder het internet. Het geeft ons kennis, plezier en connectie. Maar door het internet is er een nieuw ‘probleem’ ontstaan: het aanbod aan kennis, producten en diensten is eindeloos. Dat geldt ook voor de evenementenbranche. Er wordt ‘gevochten’ om klanten en concurrenten gooien alles in de strijd om te bewijzen dat zij de beste keuze zijn. Ondertussen doen deze bedrijven zich mooier voor dan zij zijn, komen ze afspraken niet na, reageren ze niet op vragen of klachten etc.

Logisch dat je juist wantrouwig en onzeker wordt. Hoe weet je wat de beste keus is? Wij geven je 7 tips waarmee je, in deze zee van aanbod, een betrouwbaar evenementenbureau vindt.

7 tips voor een betrouwbaar evenementenbureau

1. Feiten

Check the facts. Kijk eens kritisch naar de website van een bedrijf. Wat straalt het uit? Klopt de informatie die daarop staat en is het actueel? Een betrouwbaar evenementenbureau heeft gegevens als een KVK-nummer, telefoonnummer en contactgegevens zichtbaar. Maar ga ook na:

  • Hoe eenvoudig het is om contact te krijgen met het bedrijf
  • Krijg je inzicht in wie het gezicht achter het bedrijf is?
  • Werkt de site goed? En wordt er aandacht aan besteedt?

2. Reviews

Dit is een hele belangrijke. Wat vinden ‘lotgenoten’ van het bedrijf? Als het bedrijf nergens een review of beoordeling heeft staan zetten wij daar zelf onze vraagtekens bij. Reviews / beoordelingen van klanten geven je al een goed beeld over de betrouwbaarheid van het bureau. Check of de beoordelingen up-to-date zijn en voorzien van een (bedrijfs)naam. Interessant is ook hoe het evenementenbureau reageert op negatieve reviews, hoe wordt dit afgehandeld?

3. Social proof

Het aantal likes / volgers op social media zegt niet alles. De mate van interactie die een bedrijf heeft, hoe actueel zij zijn en hoe snel zij reageren op berichten zegt veel meer. Controleer bijvoorbeeld:

  • Is het profiel compleet en up-to-date?
  • Wat zijn de reacties van klanten?
  • Hoe persoonlijk zijn de reacties?
  • Nemen ze deel aan gesprekken?
  • Krijg je een kijkje achter de schermen?
  • Geven ze waardevolle informatie, of is het alleen commercieel?

4. Transparantie

Transparantie is van cruciaal belang. En dat vergt voor een bedrijf eerlijkheid, openheid en oprechtheid. Je wilt tenslotte weten met wie je zaken doet, hoe je het doet en wat het je oplevert. Ieder betrouwbaar evenementenbureau heeft een bepaalde missie en visie die zij (als het goed is) ook duidelijk communiceren naar buiten. Een bedrijf moet een open boek zijn.

Bij ieder bedrijf gaat wel eens iets mis of worden er keuzes gemaakt die niet even leuk zijn. De manier waarop een bedrijf ermee omgaat zegt veel over betrouwbaarheid. Wordt het in de doofpot gestopt? Of worden er meteen acties ondernomen om problemen op te lossen, verantwoordelijkheid te nemen en dingen recht te zetten.

En daarnaast: verwachtingen. Welke verwachtingen schept een bedrijf en kunnen zij deze ook waarmaken? En wat als ze het niet waarmaken, hoe gaan ze er dan mee om?

5. Privacy

Zoals we hierboven aangaven moet een evenementenbureau een open boek zijn, maar niet met privacygevoelige informatie. Een betrouwbaar evenementenbureau moet uiterst discreet omgaan met persoonlijke gegevens van klanten of medewerkers en moet voldoen aan de AVG wet.

6. Persoonlijkheid

Als een bedrijf zich niet interesseert in jouw probleem, kunnen ze jou nooit goed helpen. Een goed bedrijf investeert in een klantrelatie met jou, bouwt dit zorgvuldig op en probeert het continue te verbeteren.

Je bent geen nummer. Ze moeten geïnteresseerd zijn in jou, jouw probleem en hoe zij dat kunnen oplossen.

Ook tijdens de organisatie van een evenement / uitje of daarna is dit belangrijk. Een betrouwbaar bedrijf wil graag weten hoe jij je voelt na het evenement / uitje, is geïnteresseerd in jouw beleving / feedback en doet hier ook iets mee. Zij zoeken graag de interactie op, staan open voor feedback en tonen oprechte interesse.

7. Tevredenheid van personeel

De manier waarop medewerkers worden behandeld zegt veel over de aard van het bedrijf. Veel ziekteverzuim of verloop? Rode vlag voor ons. Je kunt dat natuurlijk niet altijd weten, maar je kunt er misschien wel achterkomen wat voor reputatie een bureau heeft in de omgeving.

 

Hiermee helpen we je een handje om een keus te maken. Succes!

Terug naar alle activiteiten

Snel aan de slag?